niedziela, 28 lutego 2016

Makrama - Jodełka w korkociągu

Hej kochani, dzisiaj post wieczorem, ale mam nadzieję, że mimo to skusicie się na mały tutorial makramowy. Już dłuższy czas nie pojawiło się nic z muliny, dlatego dzisiaj nadrabiam tę małą zaległość. Mimo wszystko ostatni post w lutym się pojawia, bez żadnych zaległości kończę ten miesiąc. Bardzo się cieszę z tego powodu, być może po prostu udało mi się wywalczyć u siebie systematyczność i zarządzanie czasem. Co często nie jest proste, nawet w ferie. Ja jutro wybywam do szkoły, ale już we wtorek powracam do Was w marcowy dzień, z nowymi postami, pomysłami i nowym wyglądem bloga.


1. Przygotowujemy sobie kilka kolorów muliny
 po 2 sznurki każdy.


2. Związujemy, przyczepiamy na agrafkę,
Rozkładamy po obu stronach sznurki, 
symetrycznie kolorami.


3. Pierwszy sznurek z prawej zawiązujemy na sąsiednim,
węzłem w lewo.


4. Na kolejnym również w lewo.


5. I na ostatnim w tej połowie sznurków również w lewo.


6. Pierwszym sznurkiem z lewej 
na sąsiednim węzeł w prawo.


7. Na kolejnym również w prawo.


8. I na ostatnim również w prawo.


9. W ten sposób dwa boczne sznurki znajdują się
w środku, związujemy je również.


10. Powtarzamy te kroki.


11. Powstaje nam ok. 10-15 
centymetrów bransoletki.


12. Wszystkie sznurki zbieramy do siebie i oddzielamy 
dwa w wybranym kolorze.


13. Zaplatamy w korkociąg.


14. Po około 7 cm wydzielamy kolejny kolor sznurków,


15. Tak zaplatamy każdy z kolorów.


16. Na końcówce wiążemy węzeł i przyczepiamy zapięcie.


17. Z drugiej strony również wykonujemy węzeł
i przytwierdzamy łańcuszek.


Tak prezentuje się bransoletka na ręce.
Jest to praca właściwie na jeden wieczór.
Tak więc jutro chwila przerwy i powracam
już we wtorek.
Mam nadzieję, że będzie jeszcze lepiej.
Lepsze wpisy i lepsze zdjęcia.
Do następnego. :-)

1 komentarz:

  1. Super chyba sama spróbuję :)zapraszam do mnie http://nietakbardzokolorowe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń