piątek, 27 lipca 2018

Domowe mleko kokosowe

Dieta roślinna zyskuje coraz więcej swoich zwolenników. Mleka roślinne są jej istotnym elementem. Mimo iż ja spożywam zarówno jajka jak i mleko krowie, nie wykluczam składników traktowanych jako typowo wegańskie. Postanowiłam wypróbować kilka przepisów wegańskich, w tym właśnie na mleko kokosowe. Poszło na pierwszy ogień, gdyż jest najtańsze w wykonaniu. Poza tym bardzo lubię wszystko co kokosowe :) 
Przepis pochodzi z internetu i nie jest to nic trudnego ani odkrywczego, sami zobaczcie. :)


200 g wiórków kokosowych moczyłam w 1,2 litra wody przez noc. Następnie zagrzałam do 60 stopni Celsiusza i zestawiłam z ognia.


Następnie zaczęłam blendować. Wiórków nie da się "scalić" z wodą, chodzi tylko
o wydobycie z nich maksymalnej ilości smaku i aromatu.
 Następnie przecedzamy całość przez sito lub gazę i przelewamy do szklanego słoika lub butelki.
Gotowe mleko można przechowywać w lodówce przez trzy dni.


Na bazie takiego mleka można zrobić na przykład naleśniki
lub dolać do kawy. Zastosowanie jest podobne jak mleka krowiego.

Uważam mleko kokosowe za fajny składnik, dający wiele możliwości.
W planach mam jeszcze mleka migdałowe, ryżowe i owsiane.
Zobaczymy jak wyjdą. :)

4 komentarze:

  1. Wygląda przepysznie! Z chęcią sama spróbuję je zrobić :)

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę wyprobować! Zapisałam post i napewno do niego jeszcze zajrze ♥

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis!
    eerie-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę koniecznie wypróbować przepis. Ja tak samo jak ty uwielbiam wszystko co kokosowe :D
    Pozdrawiam,
    thereiam1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń