środa, 10 lipca 2019

Placuszki z kaszy mannej

Jestem wielką fanką jak najzdrowszych i jak najpyszniejszych rozwiązań w kuchni. Cenię sobie jednak również proste i szybkie w wykonaniu przepisy. Dzisiejsza receptura jest na placuszki z kaszy mannej, których przygotowanie zajmuje bardzo mało czasu, co jest wielkim plusem, jeśli chcę je sobie przygotować rano do szkoły. Świetne zarówno na ciepło jak i na zimno. Na śniadanie i na kolację. U mnie najczęściej jako lunch do szkoły. Nie mają w sobie cukru a i tak spokojnie można powiedzieć, że to danie na słodko.


Czego potrzebujemy?
  • 1 szklanka kaszy mannej
  • 6 suszonych daktyli
  • 1 szklanka mleka lub wody, może być pół na pół lub mleko roślinne
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody
  • łyżka oleju
  • jabłko lub inne sezonowe owoce


Przygotowanie:
  1. Daktyle kroimy na drobne kawałki.
  2. Mieszamy wszystkie składniki oprócz owoców i odstawiamy na pół godziny do lodówki. Spokojnie jednak masa może stać tam przez całą noc.
  3. Jabłko kroimy na plasterki.
  4. Smażymy placuszki na suchej patelni do złotego koloru, po przewróceniu na drugą stronę kładziemy plastry jabłka.

I koniec, mamy świetne placuszki, w których ja się z miejsca zakochałam i bardzo często je przygotowuję. Dawno nie było tu przepisów i w końcu się to zmieniło, mam nadzieję, że ta prosta receptura tak jak mi przypadnie do gustu. :)

2 komentarze: