piątek, 22 lutego 2019

Pyszne brownie jaglane

Mimo naszych najszczerszych chęci, często ochota na zjedzenie czegoś słodkiego nie chce nas opuścić. Wtedy dobrym pomysłem może okazać się jakieś zdrowe i niskosłodzone ciasto. Jeśli będziemy powoli odzwyczajać organizm od bardzo słodkich rzeczy to w pewnym momencie będziemy mogli sypać do ciast i ciastek połowę, a nawet jedną czwartą zalecanego cukru, co już będzie stanowiło znaczną różnicę w kaloryczności i szkodliwym wpływie wypieku. Wiadomo można zamienić cukier erytrolem, czy innym słodzidłem :) Ja poszukując kilka lat temu przepisu na brownie, trafiłam na takie z kaszy jaglanej i przepadłam. Jeśli słyszę "upiecz brownie" od razu mam w głowie te jaglane i do tych zwyczajnych na mące nie powracam.




Czego potrzebujemy?

  • szklanka kaszy jaglanej
  • 6 jajek
  • 75 ml oleju
  • 200 ml mleka lub wody
  • 1/2 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki kakao
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 100 g bakalii - posiekane orzechy, rodzynki
  • Dodaję jeszcze pół szklanki mąki pszennej, ale wyjdzie i bez tego

 Wykonanie:
  • Kaszę zalewamy wrzątkiem, po pięciu minutach odcedzamy i gotujemy w 700 ml wody na małym ogniu, aż kasza będzie mięciutka. Następnie blendujemy jak najbardziej i studzimy.
  • W misce mikserem ucieramy pozostałe składniki i dodajemy zblendowaną kaszę. 
  • Wylewamy do dużej keksowej blaszki i pieczemy około 50 minut w temperaturze 170 stopni.
  • Brownie najlepiej jeść po przestudzeniu, kiedy już całość nabierze bardziej zwięzłej konsystencji :)

Oto i przepis na jedno z moich ulubionych ciast, które równie dobrze można potraktować jako przekąskę lub kolację. Na początku może się wydać niesłodkie, ale szybko się przyzwyczaicie :)
*****
Dziękuję wszystkim odwiedzającym bloga, 
tym zostawiającym ślad i tym anonimowym :) 

1 komentarz:

  1. Nigdy nie jadłam brownie w takiej formie :)
    Z chęcią skorzystam z przepisu.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie w wolnej chwili!

    OdpowiedzUsuń